Szkolenie_Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów (21.09.2023)
Zapraszamy Państwa serdecznie na szkolenie pt. „Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów”
Szkolenie odbędzie się w dniu 21.09.2023 r., przy ul. Kolumba 88/89, w sali 225 na I piętrze.
Szkolenie ma charakter warsztatowy, gdyż jest prowadzone w oparciu o różne ćwiczenia.
TRENER: Grażyna Nowicka – Trener biznesu, Coach ICF ACC, Certyfikowany Trener Metody Points of You. Pracuje w oparciu o kodeks etyczny i standardy International Coach Federation (ICF) na terenie Polski i UE. Specjalizuje się w doradztwie z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi projekty takie jak: wartościowanie stanowisk pracy, budowanie systemów wynagradzania i motywowania pracowników, wdrażanie systemów ocen pracowniczych, zarządzanie kompetencjami oraz zarządzanie celami. Jako Coach specjalizuje się we wspieraniu w osiąganiu celów osobistych i zawodowych wzmacniając klarowność wizji, poczucie własnej wartości i pewności siebie osoby coachowanej. Zrealizowała ponad 12 000 godzin na sali szkoleniowej oraz ponad 500 godzin doradztwa. Posiada szczególny talent do rozpoznawania potencjału i talentów u ludzi, dzięki czemu wspiera ich w budowaniu satysfakcjonującej kariery zawodowej. Absolwentka Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie – kierunek Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, tytuł zawodowy: Human Resources Manager. Jej pasją jest znajdowanie rozwiązań tam, gdzie inni dostrzegają jedynie problemy. Interesuje się inteligencją emocjonalną, która pomaga jej lepiej rozumieć zawiłości ludzkich emocji.
PROGRAM SZKOLENIA:
Ustalenie zasad współpracy podczas szkolenia i poznanie oczekiwań Uczestników (Kontrakt i Oczekiwania).
CELE SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest wypracowanie własnych asertywnych sposobów zachowania się w trudnych sytuacjach. uczestnicy poznają mechanizmy powstawania konfliktów oraz dowiedzą się, jak je rozwiązywać, by budować pozytywne relacje w życiu zawodowym i prywatnym.
W obiegowym ujęciu asertywność to sztuka odmawiania. Tymczasem asertywność to filozofia postępowania z innymi ludźmi, której nie da się zamknąć w jednej umiejętności. Proponowane szkolenie z jednej strony daje konkretne techniki, które można zastosować w codziennym życiu zawodowym i prywatnym, z drugiej pozwala na rozpoznanie siebie samego w skalach asertywności. ponadto uczestnicy szkolenia na poziomie postaw, technik oraz na poziomie zachować uczą się postępować w taki sposób aby budować długotrwałe, przyjazne i uczciwe relacje z innymi ludźmi. Uczestnicy szkolenia poznają również mechanizmy, którym ulegają w sytuacjach konfliktowych, co pozwoli im stać się podmiotem a nie przedmiotem dynamiki konfliktu. Będą mogli w sposób celowy i świadomy zarządzać na poziomie osobistym konfliktem oraz ułatwić zrozumienie sytuacji osobom, które nie będą posiadały wiedzy wyniesionej z tego szkolenia. Proponowany warsztat poza zrozumieniem procesu, wyposaży uczestników w praktyczne narzędzia, które ułatwią przeciwdziałanie konfliktom lub/i będą pomocne w jego rozwiązywaniu na poziomie integratywnym (realizacja wszystkich stron sporu).
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
- Autodiagnoza własnej asertywności
- Ocenianie rozmówców na kontinuum asertywności/agresywności/uległości i manipulacji
- Definiowanie praw własnych w relacji z innymi
- Umiejętność asertywnej odmowy
- Umiejętność asertywnego proszenia
- Asertywne reagowanie na krytykę
- Umiejętność przekazywania i przyjmowania informacji zwrotnej
- Budowanie relacji w oparciu o asertywność
- Rozpoznawanie spirali konfliktu
- Ocena na jakim poziomie odbywa się konflikt (wartości, danych, relacji, strukturalny, interesów)
- Rozpoznawanie własnych skłonności w sytuacjach konfliktowych
- Przesuniecie konfliktu z obszaru nierozwiązywalnego na obszar rozwiązywalny
PROGRAM SZKOLENIA
- CO TO JEST ASERTYWNOŚĆ?
- postawa asertywna
- postawa uległa
- postawa agresywna
- postawa manipulacyjna
- umiejscowienie siebie w skali asertywności
2. UMIEJĘTNOŚCI ASERTYWNE
- Asertywna prośba
- Asertywna odmowa
- Asertywna pochwała
- Konstruktywna krytyka
- Asertywny styl prowadzenia rozmów
- Stawianie granic w kontaktach z innymi
3. NAJWAŻNIEJSZY ELEMENT ASERTYWNOŚCI – POCZUCIE WARTOŚCI
- Związek monologu wewnętrznego z poczuciem wartości
- Postawy życiowe według Harrisa
- Zdania tłumaczące nieasertywne działanie
4. SPOSOBY RADZENIA SOBIE Z MANIPULACJĄ I AGRESJĄ
- Komunikat Ja
- Asertywne wyrażanie gniewu
- Asertywna reakcja na krytykę
5. WPROWADZENIE W KONFLIKT
- Czy jest konflikt i kiedy występuje?
- Potencjalna sytuacja konfliktowa – cechy
- Rzeczywista sytuacja konfliktowa – cechy
- Rodzaje konfliktów
- Intrapersonalny/Interpersonalny/Grupowy
- o sumie zerowej/ motywów mieszanych
- Formalny/nieformalny
6. ROZPOZNANIE WŁASNYCH SKRYPTÓW ZACHOWANIA W KONFLIKCIE
- Nastawienie na wygraną
- Uległosć
- Unikanie
- Kompromis
- Manipulacja
- Poszukiwanie rozwiązań integratywnych
7. KOŁO KONFLIKTU
- konflikt wartości
- konflikt relacji
- konflikt danych
- konflikt strukturalny
8. POSTĘPOWANIE W RÓŻNYCH SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH
- Poziom działań realnych
- Poziom psychologiczny
- Wygrany/przegrany
- Na pół wygrany/ na pół przegrany
- Wygrany/wygrany
- Brak rozwiązania
- Przegrany/wygrany
9. Techniki rozwiązywania konfliktów na linii pracownik – pracownik
- Rozwiązywania integratywne
- poziom stanowiska
- poziom interesu
10. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
Wnioski
- na poziomie osobistym
- na poziomie grupy
Formularz zgłoszeniowy_on-line należy przesłać do dnia 15 09 2023 r. na adres: szkolenia@zsrg.szczecin.pl
(przesłanie formularza zgłoszeniowego nie wiąże się z koniecznością natychmiastowej wpłaty, zgłoszenie gwarantuje Państwu miejsce na kursie)
KOSZT SZKOLENIA:
dla jednej osoby z firmy: 450,00 zł/os. netto
dla drugiej i kolejnej osoby z firmy: 400,00 zł/os. netto
Wpłaty należy dokonać po zebraniu się pełnej grupy szkoleniowej, o czym Państwo zostaną powiadomieni mailowo i telefonicznie.
Dane do wpłaty:
Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Rozwoju Gospodarczego – SCP
ul. Kolumba 86
70-035 Szczecin
nr konta bankowego: 41 1240 3927 1111 0000 4100 9002
Formularz zgłoszeniowy_on_line
Marta Kuzio - Wojda
een.szkolenia@zsrg.szczecin.pl
m.kuzio_wojda@zsrg.szczecin.pl
+48 91 433 02 20