fbpx
PL

PERŁA Historia sukcesu firmy

Dodatki wykonane ze szkła i kryształów sprzedawane pod marką Jablonex stały się synonimem dobrego stylu, a jednocześnie podstawą codziennego uzupełnienia czy wzbogacenia stroju kobiecego – zarówno biznesowego, jak i wieczorowego. To w tamtych latach, dynamiczny rozwój firmy pozwolił na rozwijanie własnej marki oraz sieci sprzedaży m.in. za pośrednictwem znanych domów handlowych. Firma zaczęła projektować, modelować i ręcznie tworzyć biżuterię z wysokiej jakości kryształów pochodzących z czeskiej fabryki PRECIOSA.

Produkowane tam kryształy, szklane perły, dodatki metalowe bez zawartości niklu, cieszą się dużą popularnością ze względu na jakość i piękne wykonanie. Doskonałe szlify kryształków sprawiają, że tworzona biżuteria ślicznie się błyszczy, odbija światło, mieni w promieniach słońca. To dzięki półfabrykatom i umiejętnościom specjalistów firmy udało się nawiązać współpracę ze znanymi sieciówkami odzieżowymi oraz butikami oferującymi odzież damską i dodatki na terenie całego kraju. Firma zaczęła wykonywać naszyjniki, kolczyki, bransoletki, diademy, pierścionki i broszki a sprzedaż za pośrednictwem rozwijającej się na terenie kraju sieci dystrybucji stale rosła.

Niestety, w ostatnich latach nastąpił znaczny spadek obrotów. Wzrost popularności sklepów internetowych, niekorzystne umowy z partnerami handlowymi a przede wszystkim ogromna konkurencja w postaci taniej biżuterii, sprowadzanej z rynków azjatyckich, miały ogromny wpływ na trudną sytuację ekonomiczną i rynkową firmy. Nie bez znaczenia pozostaje fakt zmiany stylu życia społeczeństwa i postrzegania biżuterii popularnej dotychczas produkowanej przez firmę.

W kolejnych miesiącach wcielano już pierwsze działania zmierzające do otwarcia się na Europę. Z pomocą doradców ośrodka, przeformułowano model biznesowy firmy i przygotowano ofertę handlową, którą intensywnie promowano za pośrednictwem bazy ofert i zapytań handlowych sieci Enterprise Europe Network.

Dzięki aktywnej promocji udało się doprowadzić do współpracy z firmami reprezentującymi rynek niemiecki czy szwedzki.

Dość przewrotnie okres pandemii otworzył firmie PERŁA nowe możliwości kontaktu z potencjalnymi kooperantami, poprzez udział w wirtualnych giełdach B2B. Aktywność i otwartość Pani Alicji – właścicielki firmy, ale także duże zaangażowanie doradcy sieci, sprawiły, że dzięki takim wydarzeniom informacja o asortymencie firmy dotarła do szerokiego grona odbiorców.

W chwili kryzysu zrodził się pomysł otworzenia się na rynki zagraniczne i wówczas doszło do kontaktu z ośrodkiem sieci Enterprise Europe Network przy Zachodniopomorskim Stowarzyszeniu Rozwoju Gospodarczego w Szczecinie.

Pani Katarzyna Męcińska-Komorek – doradca sieci – udała się z wizytą do Stargardu, spotkała z właścicielami firmy, obejrzała zakład produkcyjny i wysłuchała ich historii.

W 2022r. firma uczestniczyła w kolejnej, wirtualnej edycji giełdy kooperacyjnej przy Turyńskim Tygodniu Mody. Pani Katarzyna – doradca sieci zwyczajowo przygotowała propozycje potencjalnych partnerów do indywidualnych wideorozmów, m.in. zasugerowała kontakt z domem mody: ATF Fashion House z Nowego Jorku. Z początku, pani Alicja podeszła do pomysłu sceptycznie, ale postanowiła podjąć wyzwanie.

Rozmowa okazała się owocna a jej następstwem były kolejne już spotkania, wymiana korespondencji i wreszcie pomysł na wspólne działania. Na każdym etapie firma otrzymała wsparcie od sieci Enterprise Europe Network, zarówno ze strony szczecińskiego ośrodka przy ZSRG-SCP, ale także nowojorskiego partnera sieci, działającego przy The European-American Business Organization, Inc. Analiza propozycji umowy utworzenia spółki z siedzibą w Nowym Jorku, ale także doradztwo celne czy wreszcie wizytacja w salonie pokazowym firmy na Madison Ave. w IBM Building, to tylko niektóre z działań przeprowadzonych przez sieć.

W rezultacie, z początkiem 2023r. firma PERŁA Maciaszek Sp. J. zaczęła sprzedawać swoją biżuterię na rynku amerykańskim. Dedykowane, nowe kolekcje promowane są podczas różnych wydarzeń modowych w Nowym Jorku, m.in. podczas New York Fashion Week. Stała ekspozycja biżuterii znajduje się w salonie pokazowym ATF Fashion House w Nowym Jorku.

Dla stargardzkiej firmy, to ogromy krok w rozwoju firmy, który daje możliwość dotarcia do nowych klientów na tak odległym rynku. Pani Alicja stwierdziła, że „Dzięki wsparciu Enterprise Europe Network udało się zrealizować coś co wydało się być niemożliwe do osiągnięcia”.

                 

Wyznacz trasę